سم زدایی بدن با گیاهان دارویی

رژیم سم زدایی چیست

هدف از رژیم سم زدایی ارتقاء عملکرد طبیعی بدن است و با این هدف در عادات غذایی فرد تغییراتی ایجاد می شود. اگر چه صحت تأثیر آن به طور کامل تائید نشده است اما پزشکان متخصص تغذیه از این رژیم در درمان خستگی و سر درد استفاده می کنند. منظور از سم مازاد موادی مانند چربی و کربوهیدرات است که در بدن باقی مانده اند. حالا در این مقاله سم زدایی بدن با گیاهان دارویی را برایتان شرح می دهیم.

هنگامی که بدن به اندازه کافی کالری، چربی، کربوهیدرات و پروتئین دریافت نکند، سیستم سوخت و ساز بدن دچار مشکل و اختلال می شود. چون این مواد به بدن نمی رسد برای جبران این کمبود سیستم متابولیسم بدن همه این مواد را به جای دفع در بدن ذخیره می کند و باعث اضافه وزن می شود.

ما در این مقاله شما را با 5 گیاه که می تواند در سم زدایی بدن شما نقش موثری داشته باشد آشنا می کنیم

گیاه خار مریم

این گیاه از سلوله ای کبدی در مقابل ورم ایجاد شده توسط سم محافظت می کند. همچنین در احیای سلولهای کبدی و رفع سم بسیار مؤثر است. استفاده از این گیاه تولید گلوتاتین (آنتی اکسیدان اصلی) بدن را افزایش می دهد. هیچ تأثیر جانبی ندارد و باعث دفع زردآب می شود.

خار مریم و سمزدایی از بدن

گیاه زردچوبه

این گیاه ارتباط خوبی با کبد دارد و آن را سم زدایی می کند. با خاصیت آنتی اکسیدانی، این گیاه در برنامه سم زدایی از بدن بسیار استفاده می شود. مانند گیاه خار مریم باعث نرمی مدفوع شده و دفع زردآب را آسان می کند. مطالعات نشان می دهد که چای زردچوبه، یکی از مهم ترین روش های سم زدایی از کبد است. این ماده، کیسه صفرا را تحریک می کند و سبب تولید صفرا می شود. کبد از مایع صفرا برای سم زدایی استفاده می کند. زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است و در برخی از کشورها مانند هند، بیشترین کاربرد را دارد.

سمزدایی با زردچوبه

گیاه قاصدک

این گیاه برای کلیه و کبد بسیار مفید است. اگر چه هنوز عملکرد واقعی آن کاملاً مشخص نشده اما به دلیل خاصیت مدر بودن آن سموم بدن مانند پتاسیم اضافه را دفع می کند. این گیاه همچنین از ابتلا به سنگ کلیه جلوگیری می کند. طبق آزمایشات انجام شده مصرف تازه آن بهتر از نوع خشک آن است.

قاصدک و معجزه ی سمزدایی

گیاه باباآدم

این گیاه حاوی ساخارین است و باکتری های بیماری زا را از روده خارج می کند. علاوه بر آن بزاق را افزایش می دهد. که در نهایت باعث دفع سموم از بدن می شود. دارای مواد مغذی، از جمله اسید فولیک، ویتامین C و E و منیزیم است. همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و تصفیه کننده خون است.

بابا آدم و خاصیت سمزدایی برای بدن

فیبر و خاکستر چرب آتشفشانی

اگر چه این خاکستر یک ماده غیر گیاهی است اما ذکر آن در اینجا لازم است چون اگر با موادی که حاوی فیبر است همراه شود باعث سم زدایی قوی می شود. ترکیب این دو ماده سم و چربی داخل روده بزرگ را دفع می کنند. در برنامه سم زدایی بخش بزرگی از سمی که از بدن جدا می شود در روده بزرگ جمع می شود. برای جلوگیری از مشکلاتی که این مسئله می تواند ایجاد کند استفاده از این ترکیب باعث دفع این سموم از روده بزرگ می شود.


کانال تلگرام تیرینک

منبع Besthealthmag Besthealthmag
نظر بگذارید