5 نوشیدنی برای رفع خستگی

برای رفع خستگی چی بنوشیم

خستگی چیست؟

خستگی کمبود انرژی است و این اتفاق زمانی می‌افتد که شما تغذیه مناسب نداشته‌اید و یا کالری مورد نیاز بدن شما تامین نشده است و یا زمانی که ما در طول شبانه روز خواب کافی نداشته‌ایم. زمانی که خستگی بدن مزمن شود باعث می‌شود ذهن و جسم ما نتواند برای پیشبرد بهتر کار‌های روزانه و هم چنین به دست آوردن موفقیت ما را حمایت کند. گاهی اوقات خستگی‌های ما می‌تواند در اثر تنش‌ها و یا استرس‌های ما در طول روز باشد و اغلب متوجه نمی‌شویم که این استرس‌ها تا چه حد می‌تواند به زندگی سالم ما صدمه بزند و می‌توانند تاثیر مخربی بر روی فعالیت‌های روزانه ما و مدیریت مشکلات و بهبود روند بیماری‌ها داشته باشد. اگر بتوانیم روی استرسمان کار کنیم خستگی نیز می‌تواند خود را بهبود بخشد و ما دوباره احساس خوبی داشته باشیم. ما در این مطلب 5 نوشیدنی برای رفع خستگی را معرفی می‌کنیم:

جینسینگ آمریکایی

این نوع جینسینگ در ظاهر شبیه به نوع چینی آن است اما باید بدانیم تفاوت های بسیاری دارند. جینسینگ آمریکایی در تولید انرژی نقطه اتکای بسیاری از گیاهان می‌باشد. هنگامی که ذهن خسته است و یا سازگاری ارگان های بدن به اندازه کافی نیست این نوع جینسینگ می‌تواند نقش بسیار مهمی در تنظیم آن‌ها داشته باشد و به عنوان نوشیدنی برای رفع خستگی استفاده شود.

چای جینسینگ - نوشیدنی برای رفع خستگی
چای جینسینگ

کدونوپسیس codonopsis

ریشه این گیاه چینی که به عنوان دنگ شن شناخته می‌شود در تولید انرژی بسیار موثر است و تاثیر فوق العاده‌ای بر افزایش انرژی بدن دارد و می‌تواند یک انرژی بخش روزانه برای کسانی که کار های عمیق و کسالت آور انجام می‌دهند باشد. برای همین است که این گیاه را جزو گیاهان قابل استفاده به عنوان نوشیدنی برای رفع خستگی ذکر کردیم.

کدونوپسیس - نوشیدنی برای رفع خستگی
کدونوپسیس

ریشه گیاه شیرین بیان

شیرین بیان عطر و طعمی منحصر به فرد، شیرین و متعادل دارد و مزایای آن بی نظیر و بی پایان است. در زمانی که استرس علت خستگی ما می‌باشد این گیاه در بر طرف کردن آن بسیار موثر است. ریشه شیرین بیان کمک می‌کند تا سیستم عصبی شما رفته رفته آرام شود و یک تولید کننده واقعی انرژی در طول روز است. هم چنین نوشیدن شیرین بیان به عنوان یک نوشیدنی برای رفع خستگی ما کمک می‌کند که انرژی بیشتری از مواد مغذی که می‌خوریم دریافت کنیم. می‌توانید از ترکیب ریشه شیرین بیان با دیگر گیاهان استفاده کنیم. همچنین دمنوش این ریشه هم خاصیتهای زیادی دارد.

ریشه گیاه شیرین بیان - نوشیدنی برای رفع خستگی
ریشه گاه شیرین بیان

نخل saw palmetto

یکی دیگر از منحصر به فردترین گیاهان برای از بین بردن خستگی نخل است. علاوه بر این که برای سلامتی آقایان مفید است نقش به سزایی در رفع خستگی دارد. نخل کمک می‌کند تا حیاتی دوباره به سیستم بدن ما برگردد. استفاده از این نوشیدنی برای رفع خستگی در بعضی کشورهای بسیار متداول است.

نخل - نوشیدنی برای رفع خستگی
نخل

اشوو غاندا ashwagandha

اشوو غاندا گیاهی است که در هند می‌روید و از فواید بسیاری برخوردار است. این گیاه از خانواده گوجه فرنگی می‌باشد و استفاده‌های دارویی پزشکی بسیاری دارد. اشوو غاندا از این نظر به عنوان نوشیدنی برای رفع خستگی به ما کمک می‌کند که خوابی عمیق و راحت در شب داشته باشیم در حالی که اگر در روز از آن استفاده کنیم باعث حس آرامش و تمرکز بیشتر ما در کارهایمان می‌باشد و باعث ایجاد تعادل بین خواب و بیداری ما می‌شود. در زمان کار و فعالیت های روزانه با نوشیدن اشوو غاندا احساس بهتری خواهید داشت.

اشوو غاندا - نوشیدنی برای رفع خستگی
اشوو غاندا

تیرینک در اینستاگرام - نوشیدنی برای رفع خستگی

نظر بگذارید